ALV vlotjes en succesvol en geeft a.i. bestuur groen licht.
De Algemene Leden Vergadering van onze club leverde op dinsdag 26 februari 2019 met een getekende presentielijst van 44 leden en 8 schriftelijke afmeldingen een vlotte maar succesvol verlopen avond op. Na net even meer dan 5 kwartier vergaderen gingen de beamer en de PC al weer in de tas en konden de leden, de jubilarissen plus de oude en nieuwe bestuursleden elkaar de hand schudden en zich naar de bar begeven.
Feitelijk werd hiermee het sinds 5 januari jl. ingebedde ad-interim bestuur het groene licht gegeven om het bestuurlijke deel van de club door te laten gaan op de ingeslagen weg. En omdat de transitie van Hans-Raymond-Alex-Sharida al in de voorliggende periode goed doorgesproken was, waren de meeste onderwerpen niet meer dan een hamerstuk. Ook andere onderdelen van agendapunten waren vooraf met leden grondig gedeeld zodat er tijdens de vergadering geen discussies ontstonden over zaken waar slechts weinigen de hoed en de rand van wisten. Wij hopen dat deze aanpak geholpen heeft om aan te geven hoe zorgvuldig de club probeert onduidelijkheden te onderkennen en met elkaar te bespreken. De positieve reacties van de betrokkenen zorgen er voor dat we onze energie op de toekomst van de club kunnen richten.
Onze nieuwe voorzitter Cees Kouwenhoven liet in zijn uitgebreide toelichting horen hoe het de club is vergaan vanaf de afgelopen zomer, de verhuizing naar het Sportpark Prinses Irene, het concept van de stichting STIP, de enorme hulp van de sponsors, de zelf gefinancierde opstartkosten van ruim 8.500 euro plus de jaarlijkse geraamde inkomsten en kosten, de groei van de club van 60 naar ruim 200 spelende leden, de kennismaking van de Celeritanen met de RVC/Rijswijkers en de geleidelijke samensmelting van deze groepen. En voorts ook de contacten die we onderhouden met de stichting STIP (warme douches?) en de andere bewoners van het sportcomplex, plus de plannen en activiteiten die er zijn voor Walking Football en Auti/G-voetbal.
Eerder op de avond, waarbij oud-voorzitter Hans Boutens de opening deed en de terugblik door Raymond de Kruif voor zijn rekening werd genomen, werd er in vogelvlucht naar de 4 voorliggende seizoenen teruggekeken, de eerste twee jaar bij SVH en de laatste twee jaar bij Wateringse Veld/Gona. Maar ook naar het 110 jarige jubileum feest op 9/5/2017 waarbij HSV Celeritas de Stadspenning van Den Haag van de wethouder van Sport kreeg uitgereikt. Het was een loodzware tijd voor de club waarbij van de leden het uiterste gevraagd werd voor hun trouw. Hans Boutens en Raymond de Kruif stonden symbool voor deze onvoorwaardelijke verbondenheid en voor hun inspanningen om de club in veilige haven te loodsen. Met vallen en opstaan en in emotionele tijden was het niet altijd mogelijk om de juiste keuzes te maken waardoor er (natuurlijk) ook fouten werden gemaakt, maar waarbij er bij deze ALV ook ruimte was om hier verzoenend op terug te kijken.
Als laatste daad van hun bestuurlijke periode konden Hans en Raymond hun clubgenoten Peter Zwankhuijzen (Lid van Verdienste) en het echtpaar René en Yvon de Geus (vrijwilligers van het jaar) huldigen. Een eer die hen later te beurt viel bij de benoeming als erelid van HSV Celeritas, waarbij de kersverse voorzitter Cees Kouwenhoven zijn eerste officiële daad verrichtte.
Aan de bar realiseerden we ons dat we geheel vergeten waren de nieuwe ondersteunende bestuursleden voor te stellen. Zie hiervoor de het onderschrift bij de 2e foto. Sorry hiervoor.










































